22. november 2020

Her er den nye bestyrelse, som den ser ud efter generalforsamlingen 2020.

Formand: Ole Rubach
Kasserer: Sørens Steenholdt
Sekretær: Patrick Blok
Næstformand: Ole Lauritzen
Bestyrelsesmedlem: Peter Ellemann
Suppleanter: Samira Kudsk og Jesper Kring

Revisorer: Niels Olsen og Birgit Lynge Sørensen
Revisorsuppleant: Erik Winsig

Referat følger senere.

28. oktober 2020

Bestyrelsen har i dag indkaldt til generalforsamling søndag den 22. november 2020. kl. 10.00.

Den finder sted i Kalundborghallerne, J. Hagemann-Petersens Alle 11, 4400 Kalundborg. Indgang fra Torvet.

Ifølge de nuværende retningslinjer i forbindelse med Corona-epidemien, må vi forsamles op til 500 til
siddende arrangementer, forudsat at det er mindst en meters afstand, målt fra næsetip til næsetip,
mellem deltagerne. Ved ankomst skal der bæres mundbind, og dette bæres indtil man har sat sig på sin
plads.

Bestyrelsen opfordrer til, at der kun møder én person fra hver hustand.

Dagsorden:
1. Valg af dirigent og stemmetællere
2. Kontrol af fuldmagter
3. Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år.
4. Forelæggelses af det reviderede årsregnskab til godkendelse
5. Forslag fra bestyrelsen (se vedlagte begrundelse)
Bestyrelsen bemyndiges til at indgå aftale med KALFOR om tilslutning til KALFOR´s biologiske
rensningsanlæg i Ulstrup, og at indgå aftale med KALFOR om betaling af anlægsudgiften over et
eller flere år.
Med vedtagelsen af nærværende forslag, bemyndiger generalforsamlingen samtidig
bestyrelsen til at kræve dokumentation for, i henhold til krav fra KALFOR, at alle parceller ikke
leder tagvand til kloaksystemet, og om fornødent at kræve, at medlemmerne for egen regning
dokumenterer dette ved en erklæring fra en autoriseret kloakmester.
6. Forslag fra medlemmerne
– Forslag fra Claus Hornbech om indkøb af stor trailer med påmonteret palletank
– Forslag fra Hans Erik Vilholm om anlæg af petanque bane på fællesareal
– Forslag fra Jens Jørgen Madsen (A – E)
A: Spildevandsanlæg – spildevandsløsning vha rådgiver præsenteres snarest
B: Beskæring – etablering af et beskæringsudvalg og nedlæggelse af dialogudvalget
C: Kloakledninger – plan for reparation/fornyelse
D: Nye love – revidering af vedtægterne for at muliggøre optagelsen af lån
E: Hastigheden på vores veje – etablering af chikaner
7. Fastsættelses af kontingent, ejerskiftegebyr, og evt. særlige ydelser.
Bestyrelsen foreslår et kontingent på 4.000 kr./medlem og et ejerskiftegebyr på 300 kr.
8. Valg af medlemmer til bestyrelsen, herunder valg af formand og kasserer
– På valg er formand Ole Rubach (Villig til genvalg)
– På valg er Tove Baisgaard (modtager ikke genvalg) Bestyrelsen indstiller Patrick Blok,
Bekkasinvej 2 som nyt medlem af bestyrelsen
9. Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen
– Bestyrelsen foreslår Samira Kudsk, Toplærkevej 3 og Jesper Kring, Sneppevej 2 som
suppleanter.
10. Valg af 2 revisorer og en revisorsuppleant
– Bestyrelsen foreslår Niels Olsen, Høgevej 2 og Birgit Lynge Sørensen, Klirevej 7 som revisorer
og Erik Winsig, Ørnevej 18 som revisorsuppleant.
11. Eventuelt

Kan du ikke selv møde op på generalforsamlingen, kan du afgive din stemme pr. fuldmagt ved at
udfylde og videregive vedhæftede fuldmagt til et stemmeberettiget medlem.

Læs alle de relevante dokumenter under menupunktet: Generalforsamling

26. oktober 2020

Regnskab 2019 – 2020 er er lagt på hjemmesiden under regnskaber.
Se regnskabet ♦♦♦

Nyhedsbrev 30. september 2020

Flisordningen

Igen i dette efterår bliver der slået flis af den beskæring, som bliver foretaget i området. Efterårets flishugning vil finde sted i uge 44 og 45. Venligst læg grene i samme retning. Det vil lette arbejdet for den entreprenør, der står for flisningen. Flisen vil som udgangspunkt blive liggende på stedet, med mindre man ved tydelig skiltning tilkende giver at flisen ønskes fjernet. Den flis, der bliver liggende, og som er et velegnet materiale til jordforbedring, forventer vi vil blive fjernet i løbet af efteråret/ tidlig vinter. Næste flisning vil blive fortaget til næste forår, så når efterårets flisning er overstået, henstiller vi til at der først bliver lagt nyt materiale frem tidligst en måned før næste flisning.

Vi henstiller til at alle, når udsigtsforholdene nydes, også tænker på de, der bor bagved og som måske kunne få en bedre udsigt hvis man beskar noget af ens egen bevoksning, og ikke kun fokuserer på det, der ligger foran ens egen matrikel.

I løbet af sommeren har vi fjernet gamle flisbunker, så området fremtræder pænt. Fremover forventer vi at alle, der ikke har bedt om at flisen fjernes, selv fjerner deres flis. Husk at gamle flisbunker kan være hjemsted for rotter. Og dem skal vi jo helst minimere antallet af .

God arbejdslyst.

Badebroen

Badebroen blev taget ned fredag den 18. september og er siden lagt op på sin vinteropbevaring.

Vi fik i år en lokal virksomhed til at forestå transporten fra standen til oplagspladsen. Forskellige misforståelser gjorde at det ikke blev den succes, som vi havde håbet på. Vi tager en snak med entreprenøren og håber på et lidt bedre resultat til næste år.

Nogle medlemmer har spurgt hvorfor broen tages op så tidligt, især nu hvor vi har haft en sensommer som sjældent set før.

Til det må vi blot sige at opsætning og nedtagning planlægges med måneders varsel og ingen kan forudse vejret så lang tid i forvejen. Desuden har vi dårlige erfaringer med at lade broen stå ude senere end til medio september. I 2018 forsøgte bestyrelse at lade broen stå til efterårsferien med det resultat, at broen havarerede med store omkostninger til følge.

Kloaksituationen

Ting tager tid. Vi har gennem sommeren været i dialog med KALFOR for at få en løsning på biologisk rensning af spildevandet fra Hellesklint. Den skitserede løsning går ud på at etablere en pumpebrønd i nærheden af den nuværende Trixtank og pumpe spildevandet til Ulstrup, hvor KALFOR så vil forestå den biologiske rensning.  Vi har haft flere konstruktive dialoger, men mangler de sidste detaljer inden vi kan præsentere en mulig løsning på hele spildevandsrensningen for medlemmerne, så de kan træffe en beslutning om vi skal etablere eget biologiske anlæg eller pumpe spildevandet til Ulstrup. Vi forventer et møde med KALFOR inden for de næste 2-4 uger, hvorefter vi forhåbentlig kan udarbejde forslag til beslutning på den kommende generalforsamling.

Tagvand

Uanset hvilken løsning, der vælges af den kommende generalforsamling, skal vi have al tagvand ledt væk fra kloaksystemet. Vi ved, at enkelte allerede har taget aktion og fået etableret en faskine og flere har indhentet tilbud fra en kloakmester. Men der er fortsat lang vej igen. Så de, der er berørt heraf, bedes fremskynde processen. Vi har udarbejdet en liste på baggrund af den spørgeskema vi sendte ud i foråret over mulige udledere af tagvand. Vi vil i løbet af efteråret/vinteren kontakte dem, der står på listen og spørge til status. Så hvis du står på denne liste og har bragt forholdende i orden, bedes du kontakte bestyrelsen med en beskrivelse af de udførte arbejde.

Generalforsamling

Som alle er bekendt med landet ramt af en omfattende Corona epidemi, som gør det rigtig svært at planlægge snart sagt alt. Meldinger om forskellige restriktioner ændres uge for uge og foreløbig har vi måttet udsætte generalforsamlingen til den 22.november. Vi håber at vi kan afholde den der, men følger naturligvis situationen tæt, og vil forsøge at holde medlemmerne løbende orienteret. Der er indkommet flere forslag fra medlemmerne til drøftelse og beslutning. Disse vil blive udsendt sammen med indkaldelsen.

Fællesarealet

I løbet af kort tid vil der blive slået græs på den del af fællesarealet der ligger op mod parcellerne på Rørsangervej. Dette er i overensstemmelse med den aftale vi tidligere har indgået med Kalundborg kommune om pleje af fællesarealerne.

TV på DR 1

Som nogle måske kan huske havde vi i januar besøg af Danmarks Radio i forbindelse med nogle optagelser til en kommende dramaserie på DR. Denne dramaserie har fået navnet ”Ulvene kommer”. Første afsnit sendes søndag ned 11.oktober. Der vises scener fra Hellesklint, uden vi dog nævnes ved navn. God seerlyst til alle.

På bestyrelsens vegne
Ole Rubach
Formand

29. august 2020: Generalforsamling udsættes

Til alle medlemmer af Grundejerforeningen Hellesklint

De danske myndigheder har den 14. august besluttet at forsamlingsforbuddet for mere end 100 personer forlænges til udgangen af oktober måned 2020.

Da vi som bestyrelse forventer at den kommende generalforsamling, hvor vi blandt andet skal beslutte hvilken løsning vi vil have på den fremtidige bortskaffelse af spildevand på Hellesklint, forventes at samle mere end 100 personer, har bestyrelsen besluttet at udsætte den kommende generalforsamling til

Søndag den 22. november 2020 kl. 10

Vi forventer/håber af de nuværende restriktioner da vil være lempet på en måde, der gør det muligt at afholde den årlige generalforsamling i Røsnæs Forsamlingshus.

Vi gør samtidig alle medlemmer opmærksomme på, at forslag fra medlemmer, der ønskes behandlet på generalforsamlingen skal være os i hænde senest den 15. september jf. foreningens vedtægter § 12.2.

Forslag indsendes til formand Ole Rubach på oru@stofanet.dk eller pr. brev til Lindeengen 53, 2740 Skovlunde.

Vi håber på medlemmernes forståelse for den opståede situation. Vi følger udviklingen nøje og vil meddele, hvis der kommer ændringer i situationen.

Dette er ikke en indkaldelse til generalforsamlingen, men blot en meddelelse om udsættelsen og en reminder om frist for indsendelse af forslag.

Venligst
Ole Rubach
Formand

9. juli 2020 : Tagvand skal separeres fra kloakken.

Bestyrelsen har den 5. juli holdt møde med alle grundejere, som udleder tagvand til kloakken, helt eller delvist.

Mødets formål var at fortælle om baggrunden for denne separering af overfladevand, samt hvad der konkret kan og skal gøres.

47 grundejere har meddelt, at de mener at udlede tagvand til kloakken.

Kun en autoriseret kloakmester kan forestå afkoblingen af tagvandet, da der også skal udstedes en kloakattest som dokumentation.

Bestyrelsen har besluttet, at alle frakoblinger skal være sket senest den 31.3.2021, da vi forhåbentlig på det tidspunkt er klar til at tage en ny kloakløsning i brug.

Det er den enkelte grundejer, der skal bekoste frakobling og evt. omlægning.

På mødet var der stemning for at benytte ABC Kloakservice v. Finn Knudsen, tlf. 2447 4769, som kloakmester til at foretage en første undersøgelse af, hvad der skal ske hos den enkelte grundejer.

Dette første møde koster ca. 1000 kr.

Alle kan ved henvendelse til Finn Knudsen komme med på den samme ordning.

Bestyrelsen.

 

5. juni 2020: Flishugning.

2. runde af årets flishugning på Hellesklint finder sted i uge 45 og 46.

Man kan også denne gang få flisen fjernet.

Hvis man ønsker at flisen bortskaffes, skal grenbunkerne tydelig mærkes med ”Flisen ønskes fjernet”.

Husk at materialet ikke må indeholde rødder, sten, brædder, stolper og andet ikke flisegnet materiale.

Husk i god tid at se kritisk på dine træer og beplantning.

Generer de naboen eller bagboen? Er de blevet for store, så udsigten har taget skade?

Så kunne man måske benytte lejligheden til at gøre en ekstra indsats for at skære træerne ned.

Blot til inspiration.

Ole Rubach

Formand

 

22. marts 2020: Nyt fra bestyrelsen

I dette NYHEDSBREV fra bestyrelsen kan du læse nyt om blandt andet disse punkter:

Informationsmøde udskudt
Det planlagte informationsmøde for de sommerhusejere, der udleder tagvand til kloakanlægget, er udskudt på grund af coronavirus.

Arbejdsdagen planlægges, men …
Bestyrelsen følge myndighedernes forholdsregler vedrørende corona og giver besked til medlemmerne, når vi kommer tættere på.

Reparation af veje
Vinteren har været hård ved vejene. Arbejdet med genopretning begynder nu.

Du kan derudover læse om slåning af stier, fællesareal og rabatter, etablering af et dialogudvalg, der tilbyder hjælp til at mediere i sager om udsigtsforhold, badebro og flishugning.

Generalforsamlingen planlægges fortsat til søndag den 25. oktober 2020.

12. januar 2020: Bekæmpelse af rotter på Hellesklint

Nyt fra bestyrelsen

I forlængelse af seneste nyhedsbrev vedlægger vi link til Kalundborgs Kommunes vejledning om fodring af fugle her i vintertiden. Vi håber alle vil læse brochuren og derved bidrage til en begrænsning af rotter i området.

PDF: Fuglefodring uden rotter

12. januar 2020: DR ændrer dato for optagelser

DR DRAMA fremrykker optagelserne til 1. sæson af tv-serien ”En Familiesag” til i mandag den 13. januar. Læs mere på denne side under den 24. november 2019.

6. januar 2020: Nyt fra bestyrelsen

Vi håber, at medlemmerne er kommet godt gennem julen og nytåret. Vi ønsker alle et rigtigt godt nytår.

Selvom der ikke har været afholdt bestyrelsesmøde siden seneste nyhedsbrev, har der i bestyrelsen været livlig aktivitet med flittigt brug af mails og telefonkontakt. Her er en opdatering.

Spildevand/Kloakforhold

Siden seneste nyhedsbrev er der etableret en flowmåler ved indløbet af Trixtanken, så vi løbende kan se, hvor meget vand, der ledes til.

Niveauet lige nu i tørvejr er 6-8 m3/døgn.  Der er også opsat en regnmåler, så vi har overblik over, hvor meget regn, der falder i området. Ved at se hvor meget vand, der ledes til Trixtanken på en regnvejrsdag, kan vi få et estimat på hvor meget tagvand, der bortledes via kloakken.

Igen må vi påpege, at uanset hvilken løsning, der vælges, biologisk eller bortledning via det kommunale system, skal vi have separeret regnvandet væk fra kloaksystemet.

Alle har fået et brev, hvor vi beder hver enkelt meddele, om tagvand ledes til kloakken. I skrivende stund har vi modtaget 137 tilbagemeldinger, hvor 21 meddeler at tagvand ledes til kloak. Tak til de, der har svaret. De, der endnu ikke har svaret, bedes snarest udfylde spørgeskemaet og sende det retur. Husk fristen er 15. januar. På forhånd tak.

Skulle nogen være i tvivl om hvorvidt tagvandet ledes til kloak, vil vi opfordre til at rette henvendelse til Peter Ellemann, der da vil være behjælpelig med at kortlægge situationen.

Som meddelt i seneste nyhedsbrev, er det dominerende byggepladshegn omkring Trixtanken nu fjernet og erstattet af et markant mindre i øjefaldent hegn i træ.

Flishugning

Da den allerede bestilte entreprenør til hugning af flis svigtede os, måtte vi i al hast entrere med en anden, der straks gik på opgaven, men på en helt anden måde end oprindelig planlagt. Derfor er resultatet også meget anderledes end forventet.

De leverede flis er i meget finere stand end forventet, og der er ryddet eksemplarisk op. Der ligger ikke halve og hel børfulde grene tilbage, som ikke umiddelbart kan tages med den grab, der før blev anvendt. Alt er håndbåret til flis maskinen. Ulempen er så, at flisen ikke kan tages med væk, men bliver efterladt på pladsen. Der har været noget debat herom på Facebook. Nogle synes det er en ulempe, andre er glade og enkelte har udvekslet flis. Der er godt at se den form for hjælpsomhed.

Vi kender i skrivende stund ikke prisen for efterårets flis hugning, men vi vil evaluere pris og kvalitet.

Rottefare i flisbunker

Vi er nødt at opfordre til at flisbunkerne fjernes. Vi er blevet opmærksomme på, at bunkerne kan være hjemsted for rotter og andre skadedyr, men sikkert også andre dyr så som pindsvin og hugorme. Men skal vi minimere antallet af rotter i vort område, må vi på det kraftigste opfordre alle til at få flisen kørt ind på grunden og spredt den under træer og buske m.v.

Rotte i grillen

Og en ekstra lille historie. Et medlem oplyste at han for nylig tog hætten af den udendørs gasgrill og til hans store overraskelse sad der en rotte under hætten. Den har ernæret sig med de madrester, der har ligget på grillen.

Rotter kan ikke afskaffes, men vi kan minimere rottetrykket ved at holde ordentlig og ryddeligt på parcellen og ikke kaste gammel brød og lignende på plænen. Vær opmærksom på hvorledes de vilde fugle fodres så der ikke ligger fuglemad på plænen.

Og så skal al rotteaktivitet meldes til kommunen. Hvis grundejerforeningen har nogen rolle, som for eksempel vil vort ejerskab til kloakken, vil vi blive kontaktet af kommunen.

Veje

Hellesvej, Ørnevej og Hejrevej/Drosselvej er her i november og igen i december blevet tilført vejmateriel, så de værste huller nu er dækket. På næste bestyrelsesmøde vil vi drøfte den fremtidige vedligeholdelse af såvel ”hovedveje” som sideveje.

Landliggerudvalg

Bestyrelsen har besluttet at deltage i møder i kommunens landliggerudvalg. Lige nu er der tilsyneladende ved at brede sig en praksis, hvor kommunen dispenserer fra gældende servitutter.  Vi går ind i dette arbejde og vil forsøge at sikre at de gældende servitutter respekteres.

Fra brev til mail

Vi forsøger fortsat at få så mange som muligt til at acceptere korrespondance fra grundejerforeningen via mail. I skivende stund er der ”kun” 13, der fortsat ønsker meddelelser m.v. pr. brev. Det ringe antal, sammenholdt med et tvivlsomt lovgrundlag, har gjort at bestyrelsen vil undlade at opkræve det af generalforsamlingen vedtagne ekstra gebyr på 100 kr. for henvendelse pr. brev.

💚 Dato for årets arbejdsdag

Årets arbejdsdag er nu fastsat til lørdag den 23. maj. Bestyrelsen opfordrer så mange som muligt om at møde op.

Privatlivspolitik

Bestyrelsen fra nedfældet foreningens privatlivspolitik. Interesserede kan se nærmere på foreningens hjemmeside http://hellesklint.dk/privatlivspolitik/

Kontingent

Alle bedes huske at fristen for indbetaling af kontingent er 15. januar.

Bestyrelsen

 

 

9. december 2019: Nyhedsbrev fra bestyrelsen

Den nyvalgte bestyrelse holdt sit første fysiske møde søndag den 1. december. Her besluttede vi blandt andet, at vi vil bestræbe os på at være åbne om vores arbejde og kommunikere med medlemmerne om det. Derfor udsender vi dette nyhedsbrev, hvor vi vil fortælle om væsentlige forhold i vores område.

Du kan blandt andet læse nyt om kloak og afledning af tagvand, om flisordningen og vedligeholdelse af vejene.

Bestyrelsen ønsker alle medlemmer en glædelig jul og et godt nytår!

🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Du kan læse hele nyheden TRYK HER

Categories:

Tags:

Comments are closed