Kære nye grundejer!

Tillykke med købet af jeres nye sommerhus på Hellesklint.

Grundejerforeningens bestyrelse vil herved oplyse jer om en række forhold i foreningen:

Hjemmeside
Foreningen har en hjemmeside med adressen www.hellesklint.dk, hvor alle relevante oplysninger kan downloades, herunder regler for tilbygning /ombygning, beskæring af beplantning, referater fra generalforsamlinger, regnskaber og nyheder fra bestyrelsen.

Mailadresse
Grundejerforeningen kan kontaktes via mailadressen: gef@hellesklint.dk

Vandværk
Ved erhvervelsen af ejendommen er I også blevet medlem af Andelsvandværket Hellesklint, der forsyner grundejerforeningens medlemmer og en række andre ejendomme i området. Vandværket, hvis bygning er beliggende på Klydevej 11, er organiseret som et andelsselskab, der har sin egen separate bestyrelse. Generalforsamling holdes hvert år inden udgangen af marts måned. Vandafgift opkræves for kalenderåret med sidste indbetalingsdag den 30. april. Afgiften består af en fast del, som opkræves for det aktuelle kalenderår, og en variabel del, der først opkræves året efter, når årets vandforbrug er registreret. Andelsværkets hjemmeside er www.avhk.dk.
I skal være opmærksomme på, at den tidligere ejer over refusionsopgørelsen skal betale jer for sit vandforbrug fra årsskiftet til overtagelsesdagen. Denne afregning er vandværket uvedkommende. Der vil blive opkrævet for hele forbruget i kalenderåret.

Badebro
Foreningen sørger for, at der primo juni opsættes en badebro, der tages ind i primo september. Badevandskvaliteten ved broen kontrolleres i sæsonen af Kalundborg Kommune, som lægger resultaterne på kommunens hjemmeside.

Bådplads
Ved stranden er der indrettet en lille bådplads med en slidske ud i havet og som har et ophalerspil. Såfremt I er interesserede i en bådplads, bedes I rette henvendelse til bådudvalgets formand, Leif Serup. I kan læse mere om bådpladsen på foreningens hjemmeside.

Facebook-gruppe
Foreningens tidligere formand Jens Jørgen Madsen  har oprettet en Facebook-gruppe med navnet Hellesklint. Bestyrelsen lægger normalt et opslag på Facebook, når der er lagt noget nyt på foreningens hjemmeside.

Vedligeholdelse af veje
Bestyrelsen foranlediger vedligeholdelse af de gennemgående veje i området i løbet af året (Hellesvej/Hejrevej/Drosselvej/Høgevej/Ørnevej/Musvågevej til Ørnevej). Sideveje/blinde veje vedligeholdes af medlemmerne selv.

Flishugning
Op til to gange om året (normalt primo maj og efter efterårsferien) er der mulighed for at få flishugget grene, der lægges i rabatten ud for egen grund. Grenene orienteres samme vej og udlægges uden rødder. Udlægning kan tidligst ske 14 dage før flishugning. Der orienteres om tidspunktet for flishugning på foreningens hjemmeside. Omkostningerne til denne ordning er inkluderet i kontingentet.

Generalforsamling
Hvert år i oktober måned afholdes ordinær generalforsamling. Referat af generalforsamlingerne findes på foreningens hjemmeside.

Arbejdsdag
I maj/juni måned afholdes en fælles arbejdsdag, hvor de fremmødte udfører en række af de vedligeholdelsesopgaver som f.eks. og renholdelse af stranden, vedligeholdelse af trapper til stranden, klipning af bevoksning langs stier, maling af vejskilte og mindre vejreparationer. Arbejdsdagen varer normalt 3 timer, og afsluttes med en fælles frokost på fællesarealet.

Økonomiske forhold
Foreningens regnskabsår løber fra 30. juni til 1. juli året efter. Kontingent for perioden betales hvert år ultimo januar. Kontingentet er p.t. 3.000 kr. Som nyt medlem vil I skulle betale et ejerskiftegebyr, p.t. 300 kr., der opkræves sammen med kontingentet.

Kloakforhold
Spildevand bortledes gennem foreningens kloaknet og renses i en Trixtank, før det ledes ud i fjorden. Trixtanken og kloaknettet blev etableret i 1960´erne. Trixtanken trænger til at blive udskiftet. På foreningens generalforsamling i oktober 2019, blev det besluttet, at bestyrelsen skal udarbejde forslag til at bortskaffe spildevandet enten ved etablering af et biologisk rensningsanlæg på foreningens fællesarealer eller ved at foreningen tilsluttes kommunens biologiske rensningsanlæg via en tilslutning i Ulstrup. Beslutning om hvilken af de to løsninger der vælges, træffes på en fremtidig generalforsamling. Bestyrelsen orienterer løbende om sagen via nyhedsbreve, der lægges på foreningens hjemmeside.

I er velkommen til at kontakte undertegnede eller andre bestyrelsesmedlemmer, såfremt I har spørgsmål.

Venlig hilsen

Grundejerforeningen Hellesklint