Grundejerforeningens bådplads administreres af et bådudvalg. Bådudvalget er et underudvalg under grundejerforeningens bestyrelse.

Bådudvalget består af 3 medlemmer, som vælges for et år ad gangen på det årlige udvalgsmøde Skærtorsdag. Navnene bekendtgøres gennem Grundejerforeningens referater eller meddelelser.

Alle medlemmer kan komme med forslag til bestemmelser og vilkår for brug af bådpladsen og dens faciliteter. Forslagene skal fremsendes skriftligt til bådudvalget senest 14 dage før forårsmødet, så de kan indgå i mødeindkaldelsen.  Godkendelse sker ved en flertalsbeslutning blandt de fremmødte medlemmer.

Båd- og kajakpladser

Når et medlem har anskaffet sig en båd eller kajak og ønsker en plads stillet til rådighed, rettes der henvendelse til bådudvalget. Medlemmet registreres og får tildelt en bådplads, som gælder for ét år ad gangen pr. 1. marts.

Ved ejerskifte bringes den tildelte plads til ophør, og en ny ejer kan anmode om at blive registreret som medlem af bådlauget og få anvist en plads.

Afbestilling/ombytning af sin plads meddeles bådudvalget.

Bådudvalget tilstræber, at der altid vil være plads til både og kajakker. Oplægning af både og kajakker må kun ske på de af udvalgets anviste pladser.

Fælles ansvar

Alle bådlaugets medlemmer deltager på eget initiativ i at renholde bådpladsen. Det tilstræbes at renholde vejarealerne på bådpladsen og ved kajakstativerne. Det påligger den enkelte bådejer at renholde egen båd- kajak- samt egen ”kasseplads”. Alle medlemmer af bådlauget er forpligtet til at deltage i den fælles græsslåning af arealet.

Både, der søsættes/ophales ved hjælp af ”spillet”, skal under søsætning/ophaling være anbragt på en ophalervogn.

Sidst på dagen skal metalpladerne på bådslidsken slås op, og kassen skal sættes over ophalerspillet – dette gælder dog ikke i sommermånederne juni-august.

Oplægning af både og kajakker på selve stranden skal begrænses til få timers varighed, og således at de ikke er til gene for andre – dette gælder også parkering af ophalervogn under sejltur.

Bådkasser

Opsætning af trækasser til båd-/fiskegrej må kun ske efter aftale med bådudvalget. Bådkassen skal males grøn (umbra) og må ikke opsættes på bådpladsen.

Bådlaugets møder

Bådlauget afholder 2 årlige møder.

Det første udvalgsmøde afholdes Skærtorsdag kl. 10.00 på bådpladsen. På mødet vælges medlemmer til bådudvalget for det kommende år, der fastsættes regler for bådudvalget, og der planlægges, hvad der ønskes udført på ”arbejdsdagen”.

Efter mødet foretages der stenrydning af indsejlingen til bådpladsen, og medlemmerne hjælper hinanden med at vende både.

Det andet udvalgsmøde afholdes årligt sidste lørdag i uge 42 kl. 10.00 på bådpladsen. Dagsorden, jf. opslag.

Vedtaget på bådmødet 1. april 2010

Referater fra bådudvalgsmøder

Referat april 2022

Referat oktober 2o21

Referat juni 2021

Referat oktober 2020

Referat juni 2020

Referat oktober 2019

Referat Marts 2018

Referat Oktober 2018

Referat April 2019

Bådudvalgets formand

Samira Kudsk Tlf: 61 62 92 92 Mail: gef@hellesklint.dk

 

Årets lystfisker 2021: Thomas Ørsted Nielsen

Fra venstre:

Per Henrichsen, Leif Serup, Thomas Ørsted Nielsen Årets Lystfisker 2021 og Lars Larsen